GRAĐANI SRBIJE NE ODUSTAJU OD LETOVANJA U GRČKOJ UPRKOS KRIZI

20200529 ljetovanje

Na Institutu za istraživanje tržišta i medija, Mediana uradili smo istraživanje o palnovima stanovnika Srbije za predstojeći letnji odmor.

GRAF 1: Da li već planirate letnji odmor?

20200529 ljetovanje 1

Uprkos neizvesnosti i trenutnoj situaciji, te još uvek preporuci korišćenja zaštitnih mera, zatvorenih granica i zatišja na turističkom tržištu, više od trećine stanovništva Srbije već planira letnji odmor.

GRAF 2: Molimo Vas da na trenutak zanemarite bilo kakva ograničenja (vezana za pandemiju, npr. otkazivanje letova, zabrana prelaska granice itd.), koja bi Vam mogla onemogućiti planiranje letnjeg odmora. Gde biste putovali da nema ograničenja?

20200529 ljetovanje 2

U idealnim uslovima, gde bi se ukinule mere i oživeo turizam, i pored velikog izbora drugih mogućnosti, trećina građana bi provela letnji odmor u Grčkoj, dok bi trećina ostala i provela letnji odmor u Srbiji. Oko 15% ispitanika bi otišla na odmor u primorska letovališta širom Evrope. Manje od desetine ispitanika priuštilo bi sebi da provede svoj odmor u Crnoj Gori, kao i van Evrope.

GRAF 3: Molimo Vas da na trenutak zanemarite bilo kakva ograničenja (vezana za pandemiju, npr. otkazivanje letova, zabrana prelaska granice itd.), koja bi Vam mogla onemogućiti planiranje letnjeg odmora. Gde biste putovali da nema ograničenja? (Među onima koji već planiraju letnji odmor.)

20200529 ljetovanje 3

Među onima koji su već isplanirali letnji odmor, tradicionalno, većina ispitanika se odlučila da provede svoj odmor na obalama Grčke, a oko 22% bi putovalo po Srbiji, što je dobra vest za ne-klasične davaoce smeštaja (na primer, manji hoteli, manji apartmani, seoska gazdinstva itd.), u tom slučaju verovatno bi koristili i vaučere za smeštaj. Petina ispitanika otišla bi u banju, a 13% bi letnji odmor provelo u planinama.

GRAF 4: Koliko je verovatno da ćete u naredna 3 meseca putovati poslovno u inostranstvo?

20200529 ljetovanje 4

U trenutnoj situaciji, pružaoci usluga putovanja verovatno su zainteresovani i kakav će promet poslovnih putovanja biti u narednim mesecima. Među radnim stanovništvom, samo će oko desetina zaposlenih verovatno ili veoma verovatno otputovati u inostranstvo u naredna tri meseca, a čak 80% radnog stanovništva kaže da to (uopšte) nije verovatno u narednim mesecima. Odgovor na to da li se to može pripisati merama ili „novoj normalnosti“ u kojoj će poslovna putovanja postati gotovo nepotrebna i zameniti ih sastancima preko računarskih ekrana, verovatno ćemo morati sačekati još malo.

Istraživanje je sproveo Institut za istraživanje tržišta i medija Mediana Adria 17. i 18. maja 2020. godine korišćenjem online (CAWI) metode pomoću našeg Web Panela. U istraživanju je učestvovalo 539 stanovnika Srbije starosti od 18 i više godina.

U Institutu za istraživanje tržišta i medija Mediana verujemo u važnost informisanja javnosti u svim situacijama. Zato sprovodimo ispitivanje javnog mnjenja, koja nam pokazuju trenutnu sliku stanja među stanovništvom Srbije. Mediana i dalje nagrađuje paneliste za njihovu saradnju, trud i iskrenost.

Naslovna slika: Aleksandra
Podeli:

Članci